Ξεχάστε τον Κρίστιαν Γκρέι και τα σαδομαζοχιστικά παιχνίδια του. Το νέο μπεστ σέλερ της ερωτικής λογοτεχνίας έρχεται από την Αμερική, είναι προκλητικό και κάνει τις αίθουσες συσκέψεων να παίρνουν φωτιά...
Kαι ξαφνικά η σειρά βιβλίων που κράτησε καυτή συντροφιά σε εκατομμύρια γυναίκες σε όλο τον κόσμο, που διέλυσε τα σεξουαλικά ταμπού με μία και μόνο αυταρχική διαταγή του Κρίστιαν Γκρέι, που έβγαλε τα μαστίγια και τις χειροπέδες από τα τελευταία συρτάρια της ενοχής, που ανέδειξε τις γκρι μεταξωτές γραβάτες σε απόλυτο φετίχ και που έκανε κάθε ονειροπόλα νοικοκυρά -και όχι μόνο- του πλανήτη να ταυτίζεται με την ηρωίδα Αναστάζια Στιλ, ελπίζοντας σε μια ερωτική σχέση πέρα από τα όρια, απειλείται.
Όχι, δεν έφυγε ποτέ από τη λίστα με τα ευπώλητα διεθνώς, ούτε η εκατομμυριούχος πλέον Βρετανίδα συγγραφέας της σειράς, E.L. James, αποφάσισε να κάνει ένα διάλειμμα στην καριέρα της. Το θέμα είναι ότι δύο φίλες στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού αποφάσισαν να βάλουν φρένο στην τρελή πορεία του Fifty Shades με μια αντίστοιχη, τολμηρή ερωτική ιστορία, που μόλις τρεις μήνες μετά την κυκλοφορία της έχει ήδη προσγειωθεί στις λίστες με τα μπεστ σέλερ των New York Times και USA Today. Το νέο εκδοτικό hit λοιπόν με τίτλο Beautiful Bastard(Όμορφε μπάσταρδε, εκδ. Gallery Books) διηγείται με κάθε πικάντικη λεπτομέρεια την ερωτική ιστορία μιας νεαρής μαθητευόμενης και ενός γοητευτικού και επιτυχημένου στελέχους μιας μεγάλης διαφημιστικής.
Το στοιχείο που κάνει την ανατροπή στο συγκεκριμένο love story είναι ότι οι αναλυτικές ερωτικές περιπτύξεις δεν διαδραματίζονται σε πολυτελείς σουίτες ξενοδοχείων ή glamorous κρεβατοκάμαρες, αλλά στο γραφείο. Διότι, για να κάνουν τη διαφορά, οι δύο συγγραφείς οραματίστηκαν τις αίθουσες συσκέψεων, τα γραφεία, το κλιμακοστάσιο και τα φωτοτυπικά να παίρνουν φωτιά...
Υπερωρίες στην επιτυχία
Η ιστορία των Κριστίνα Χομπς και Λόρεν Μπίλινγκς, οι οποίες υπογράφουν το Beautiful Bastard (B.B.) με το ψευδώνυμο «Κριστίνα Λόρεν», που προέρχεται από τη σύνθεση των ονομάτων τους, εκτυλίσσεται σε μια επιτυχημένη επιχείρηση. Εκεί η φιλόδοξη και εργασιομανής Κλόε Μιλς (η οποία είναι ακόμα φοιτήτρια, αλλά κάνει την πρακτική της στην εταιρεία Ryan Media) μπλέκεται σε μια παθιασμένη ερωτική σχέση με το αυστηρό, αγενές, επηρμένο αλλά πάντα γοητευτικό αφεντικό της, τον Μπένετ Ράιαν. Εκείνος μάλιστα έχει μόλις επιστρέψει από το Παρίσι για να αναλάβει την εταιρεία.
Ο απαγορευμένος δεσμός φουντώνει όσο τα ωράρια εργασίας ξεχειλώνουν, τα deadlines στενεύουν, ο φόρτος δουλειάς αυξάνεται και αρχίζουν τα εκτός έδρας ταξίδια. Οι υπερωρίες της Κλόε λειτουργούν για εκείνη σαν διεγερτικό: από τη μια αυξάνουν τη φιλοδοξία της και από την άλλη ξεσηκώνουν κάθε κύτταρο του κορμιού της. Τον θέλει σαν τρελή, αλλά από την άλλη τον σιχαίνεται. Είναι εκείνος ο «μπάσταρδος» που την υποτιμά πάνω στη δουλειά και της κάνει τη ζωή δύσκολη, αλλά ταυτόχρονα την εξιτάρει.
Οι δυο τους εκμεταλλεύονται κάθε ευκαιρία για να βιώσουν το απόλυτο πάθος: στις τουαλέτες της εταιρείας, τις σκάλες, το ασανσέρ, ακόμα και στο δοκιμαστήριο πολυτελούς καταστήματος γυναικείων εσωρούχων, στο οποίο συχνάζει η Κλόε προκειμένου να εμπλουτίσει τη συλλογή της με σέξυ δημιουργίες. Γιατί στην προκειμένη περίπτωση δεν έχουμε ντροπές και ευαισθησίες όπως συνέβαινε με την «αθώα» Αναστάζια Στιλ του Fifty Shades. Εδώ η ηρωίδα είναι δυναμική, χειραφετημένη, φιλόδοξη, δεν διστάζει να βρίσει σαν άντρας, όποτε το θεωρήσει απαραίτητο, και να προκαλέσει η ίδια τον Ράιαν όταν το επιβάλλουν οι ορμόνες της.
Δεν το ‘χει σε τίποτα να τον αφήσει στην αίθουσα συσκέψεων με το παντελόνι κατεβασμένο και να φύγει, ενώ στη σκέψη και μόνο να συνάψει μια κανονική σχέση μαζί του παθαίνει πανικό. Το μόνο που την απασχολεί είναι μήπως η ιστορία τους μαθευτεί και σταθεί εμπόδιο στη μετέπειτα καριέρα της. Στο Beautiful Bastard, σε αντίθεση με το Fifty Shades of Grey, δεν υπάρχουν σαδομαζοχιστικά παιχνίδια. Οι ερωτικές σκηνές περιγράφονται με κάθε λεπτομέρεια, οι δύο εραστές μιλούν βρόμικα ο ένας στον άλλο, αλλά το μοναδικό φετίχ που φαίνεται να έχει ο κ. Μπένετ είναι τα αισθησιακά και ακριβά εσώρουχα της Κλόε. Του αρέσει να τα σκίζει σε κάθε ευκαιρία. Από την άλλη, εκείνη έχει εμμονή με τις γραβάτες του, τις οποίες συνήθως χρησιμοποιεί για να τον τραβήξει κοντά της κάθε φορά που το πάθος της φουντώνει.
Το ρόλο του αφηγητή στο βιβλίο παίρνουν εναλλάξ η Κλόε και ο Ράιαν, καθένας από τους οποίους αφηγείται από τη δική του σκοπιά την... απαγορευμένη και καυτή ιστορία που βιώνουν. Κάποια στιγμή βέβαια το 30something γοητευτικό αφεντικό παύει να λιώνει από πόθο μόνο για τις τέλειες καμπύλες της μαθητευόμενής του και αρχίζει να την ερωτεύεται πραγματικά. Διότι όπως συμβαίνει σε κάθε βιβλίο ερωτικής λογοτεχνίας που σέβεται τον εαυτό του, έτσι και σε αυτό η επιτυχία δεν έρχεται μόνο με τις αναλυτικές περιγραφές των σεξουαλικών συνευρέσεων. Χρειάζεται απαραίτητα και λίγο συναίσθημα για να δέσει η σάλτσα...
Από το ίντερνετ στο Χόλιγουντ
Όπως ήταν αναμενόμενο, η εκτόξευση του B.B. στην κορυφή των μπεστ σέλερ προκάλεσε και αντιδράσεις. Οι επικριτές του λοιπόν υποστηρίζουν ότι, όπως και στην περίπτωση του Fifty Shades of Grey, αυτό που προβάλλεται είναι η εκμετάλλευση των γυναικών. Στο τελευταίο ο έμπειρος εραστής παρέσυρε με τη γοητεία του την αθώα και άβγαλτη κοπέλα, ενώ στο Beautiful Bastard το πετυχημένο αφεντικό εκμεταλλεύεται τη θέση και τη δύναμή του για να παρασύρει τη μαθητευόμενή του σε μια ερωτική σχέση.
Οι συγγραφείς του όμως έχουν διαφορετική άποψη. Και υποστηρίζουν ότι οι δύο χαρακτήρες στην ουσία παίζουν επί ίσοις όροις: «Αμφότεροι έχουν πολύ συγκεκριμένους στόχους, είναι υπερβολικά φιλόδοξοι. Δεν τους αρέσει να τους δίνουν εντολές, να τους διατάζουν, αλλά την ίδια στιγμή αυτό ακριβώς είναι το χαρακτηριστικό που λατρεύουν ο ένας στον άλλο. Ωστόσο κανένας τους δεν αφήνει τον έλεγχο στον άλλο για μεγάλο διάστημα. Και αυτός ο δυναμισμός είναι που δημιουργεί μια συνεχή ένταση ανάμεσά τους».
Οι συγγραφείς «συναντήθηκαν» το 2009 σε ένα site για τους φαν των ιστοριών φαντασίας, αφιερωμένο στο έπος Twilight της Στέφανι Μέγιερς. Εκεί ο καθένας μπορούσε να δημοσιεύσει δικές του ιστορίες εμπνευσμένες από την τριλογία του Λυκόφωτος. Το ίδιο έκανε και η Κριστίνα με το The Office, το στόρι πάνω στο οποίο θα βασιζόταν αργότερα το Beautiful Bastard. Η επιτυχία ήταν άμεση και πρωτοφανής: πάνω από 2 εκaτ. χρήστες το κατέβασαν για να το διαβάσουν, ενώ καθημερινά η ίδια δεχόταν χιλιάδες σχόλια και παρατηρήσεις σχετικά με την πλοκή.
Το επόμενο βήμα ήταν η μεταφορά του σε βιβλίο, στη συγγραφή του οποίου αυτή τη φορά συνέβαλε και η Λόρεν. Οι δύο «συνέταιροι» υποστηρίζουν ότι σε καμία περίπτωση το B.B. δεν εκμεταλλεύτηκε την τεράστια επιτυχία του Fifty Shades of Grey, αφού το The Office είχε ήδη δημοσιευτεί στο διαδίκτυο, 9 μήνες πριν το βιβλίο της Ε.L. James. Η γνώμη τους είναι πως το συγκεκριμένο είδος ερωτικής λογοτεχνίας απλώς συμβαδίζει με το πνεύμα της εποχής. Και ότι ενδεχομένως χρειαζόταν μια αφορμή, στην προκειμένη περίπτωση η επιτυχία του Fifty Shades of Grey, για να γίνει αποδεκτό, να ανασυρθούν τα αντίστοιχα βιβλία από το τελευταίο συρτάρι του κομοδίνου, και η ανάγνωση καυτών ερωτικών ιστοριών να μην αποτελεί πλέον ταμπού για τις γυναίκες.
Οι συγγραφείς ωστόσο δηλώνουν ντροπαλές. Τους αρέσει να σκαρφίζονται και να περιγράφουν τολμηρές και ακραίες σκηνές, τις οποίες οι ίδιες θα ήταν δύσκολο να κάνουν πραγματικότητα στην προσωπική τους ζωή. Τους αρέσει να γράφουν «βρόμικα», αλλά ταράζονται στην ιδέα και μόνο να διαβάσουν δυνατά σε κοινό έστω και μια παράγραφο από το βιβλίο τους. Οι μετοχές του ωστόσο στο χρηματιστήριο της επιτυχίας όλο και ανεβαίνουν. Στις 28 Μαΐου θα κυκλοφορήσει η συνέχεια του Beautiful Bastard με τίτλο Beautiful Stranger, ενώ μέχρι το τέλος του 2013 θα κάνουν την εμφάνισή τους στα βιβλιοπωλεία άλλες τρεις νουβέλες. Το επόμενο μυθιστόρημα της σειράς αναμένεται το καλοκαίρι του 2014.
Στο μεταξύ, το Χόλιγουντ έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το πρώτο πόνημα των δύο φιλενάδων. Συγκεκριμένα, η εταιρεία παραγωγής Constantin Films έχει ήδη εξασφαλίσει τα δικαιώματα για τη μεταφορά του Beautiful Bastard στον κινηματογράφο. Το σίγουρο είναι ότι αυτό το βιβλίο θα διαβαστεί αρκετά στην παραλία. Όπως όλα τα ανάλαφρα αναγνώσματα αυτού του είδους, θα μας κάνει να διασκεδάσουμε κάτω από τον ήλιο, αλλά θα ξεχαστεί με τα πρωτοβρόχια όπως κάθε... φρούτο εποχής.
Beautiful Bastard : Διαβάστε εδώ μερικά αποσπάσματα:
Κλοέ: Έκλεισε το καινούριο μου εσώρουχο μες στη γροθιά του. Ήταν τρελό, αλλά ήθελα να μου το σκίσει. Το ωμό πάθος που υπήρχε ανάμεσά μας δεν θύμιζε σε τίποτα ό,τι είχα ζήσει στο παρελθόν. Δεν ήθελα να κάνει πίσω. Χωρίς να πει λέξη, μου το έσκισε. Ο πόνος που ένιωθα καθώς το ύφασμα έγδερνε το δέρμα μου μεγάλωσε ακόμα περισσότερο την ηδονή μου.
Ράιαν: Έτσι είχαν τα πράγματα: Ένιωθα ότι μου ανήκε. Σαν να ήταν το παιχνίδι μου. Κρατούσα τα άλλα αγόρια μακριά για να μην παίξουν μαζί της.
Κλόε: «Πες το! Θέλεις να τελειώσεις, δεσποινίς Μιλς; Απάντησέ μου, διαφορετικά
θα σε βάλω να με γλείψεις» είπε μέσα από τα δόντια του, μπαίνοντας όλο και πιο βαθιά μέσα μου με κάθε του ώθηση.
Ράιαν: Δεν ήθελα τίποτα περισσότερο από το να χαθώ μέσα της. Ήξερα όμως ότι δεν μπορούσα να το σταματήσω. Είχα γίνει ένα τζάνκι που ζούσε για την επόμενη δόση του. Η τέλεια ζωή μου κατέρρεε και το μόνο που με ένοιαζε ήταν να τη νιώθω πάνω μου.
Κλόε: Το σώμα μου ήταν απόλυτα συγχρονισμένο με το δικό του. Αντιδρούσε σε κάθε του βλέμμα, άγγιγμα, ήχο. Μισούσα και ταυτόχρονα αγαπούσα το πώς με έκανε να νιώθω. Δεν είμαι άτομο που χάνει εύκολα τον έλεγχο, αλλά όταν με άγγιζε αφηνόμουν ευχαρίστως. «Σου αρέσει να νιώθεις τα δόντια μου στο δέρμα σου;» με ρώτησε αναπνέοντας βιαστικά. «Φαντασιώνεσαι πού αλλού θα μπορούσα να σε δαγκώσω;». Τον απομάκρυνα με μια σπρωξιά στο στήθος και τον κοίταξα επίμονα. Του είπα: «Δεν έχεις μάθει πότε να το βουλώνεις, έτσι;».
Κλόε: «Πες το! Θέλεις να τελειώσεις, δεσποινίς Μιλς; Απάντησέ μου, διαφορετικά
θα σε βάλω να με γλείψεις» είπε μέσα από τα δόντια του, μπαίνοντας όλο και πιο βαθιά μέσα μου με κάθε του ώθηση.