Tα highlights μιας μεγάλης fashion πορείας!
Φεύγοντας από τον Louis Vuitton, ο Marc Jacobs σίγουρα θα πάρει μαζί του πολλά πράγματα. Όχι όμως και τις κορυφαίες στιγμές που η fashionista θα θυμηθεί μαζί μας, αμέσως τώρα.
1998: Σιγά-σιγά, πάμε για γκολ
Η χρονιά ξεκινά δυναμικά, με δύο νέα τεράστια κατάστημα Louis Vuitton στην Avenue des Champs-Élyseés στο Παρίσι και στην New Bond Street στο Λονδίνο. Και τα δύο καταστήματα έχει σχεδιάσει ο νεοϋορκέζος και ανατρεπτικός (τυχαίο; δεν νομίζω) Peter Marino. Το ίδιο καλοκαίρι, το Μουντιάλ φιλοξενείται στη Γαλλία και ο Marc Jacobs επιλέγει το event για να κάνει την πρώτη του πρωτότυπη κίνηση, λανσάροντας limited-edition μπάλες ποδοσφαίρου, ντυμένες με το κλασικό Monogram.
2001: The Art Connection
Ο Marc Jacobs λανσάρει ίσως την πιο διάσημη συνεργασία του Louis Vuitton με εικαστικό καλλιτέχνη και ο Stephen Sprouse ετοιμάζει το περίφημο graffiti logo του οίκου. Έμπνευση του Jacobs για την καλλιτεχνική πορεία του Vuitton, ένα παλιό μπαούλο LV το οποίο ανήκε στον Serge Gainsbourg, βαμμένο κατάμαυρο από τον ανατρεπτικό τραγουδοποιό. Η συνάντηση του Marc Jacobs και του Louis Vuitton με τον Sprouse θα επαναλαμβανόταν το 2006, με το επίσης διάσημο leopard print του καλλιτέχνη, και το 2009, με τα ζωγραφισμένα τριαντάφυλλα της συλλογής Vernis Roses – και στις δύο περιπτώσεις, μετά τον θάνατο του νεοϋορκέζου καλλιτέχνη και fashion designer που χαρακτήρισε τα 80s.
2002: Cherry Blossom Girls
Μια ακόμη art συνεργασία, αυτή τη φορά με τον ιάπωνα Takashi Murakami, ταράζει τα νερά της μόδας και τα στερεότυπα για το τι εστί μια σοβαρή και καθωσπρέπει designer bag. Στο show του οίκου Louis Vuitton για άνοιξη / καλοκαίρι, ο Jacobs παρουσιάζει δεκατρείς διαφορετικές εκδοχές του Monogram Multicolore, του κλασικού Monogram που έχει ανανεωθεί με την καρτουνίστικη πινελιά του Murakami. (Εμείς πάντως λατρέψαμε τα Cherry Blossoms πάνω στο κλασικό Monogram). Η εμπορική επιτυχία της σειράς ήταν τεράστια, αποφέροντας εκατομμύρια κέρδη στον γαλλικό οίκο. Το 2005, το Monogram Cerises με τα κατακόκκινα κερασάκια πάνω στο καφέ Monogram έγραψε το σίκουελ της συνεργασίας.
2006: Μόνο για stars
Η Scarlett Johansson πρωταγωνιστεί στην καμπάνια του οίκου Louis Vuitton. “Μόνο celebrities και supermodels φαίνεται πως ταιριάζουν στο υψηλό επίπεδο του οίκου”, δηλώνει ο Marc Jacobs αιτιολογώντας την επιλογή της διάσημης πρωταγωνίστριας.
007: Ώρα για ντοκιμαντέρ
Γνωστός για τα ξεχωριστά ντοκιμαντέρ του με αντικείμενο τη μόδα, ο κινηματογραφιστής Loïc Prigent παρουσιάζει το ντοκιμαντέρ “Marc Jacobs & Louis Vuitton”, παίρνοντας την άδεια να εισχωρήσει στα “άδυτα” του σχεδιαστή και να τον ακολουθήσει στο διαρκές πέρα-δώθε του μεταξύ Νέας Υόρκης-Παρισιού, για τη δημιουργία των συλλογών του. Μέσα από το ντοκιμαντέρ, έχουμε την ευκαιρία να θυμηθούμε τον (γούτσου-γούτσου) Marc ως nerd.
2008: Jacobs and the Prince
Η συλλογή του οίκου Louis Vuitton για Άνοιξη / Καλοκαίρι 2008 περιλαμβάνει τη συνεργασία του Marc Jacobs με τον μεγάλο εικαστικό καλλιτέχνη Richard Prince – εξ ου και οι νοσοκόμες που κατέκλυσαν το catwalk στην παρουσίασή του, το 2007.Εν τω μεταξύ, κάνοντας την υπόκλισή του στο φινάλε κρατώντας μια τσάντα με τον Μπομπ Σφουγγαράκη, ο Jacobs λέγεται πως έβγαλε τη γλώσσα του στη μεγάλη δημοσιογράφο μόδας Suzy Menkes – άλλος κακός χαμός με αυτό. Τον Μάιο του 2008, η τσάντα Motard Firebird από τη συλλογή με τον Richard Prince θα πρωταγωνιστούσε στο κινηματογραφικό Sex and the City, όταν η Carrie θα την χάριζε στη βοηθό της, Louise (την οποία υποδυόταν η Jeniffer Hudson).
2013: Bye-bye Marc
Στις 2 Οκτωβρίου, την ίδια μέρα που ο Marc Jacobs εμφανίζεται για να χαιρετήσει το fashion crowd μετά το show Louis Vuitton για την παρουσίαση της συλλογής για Άνοιξη 2013 (αριστερά), ανακοινώνεται και επίσημα η αποχώρησή του από τον παρισινό οίκο. Όπως όλα δείχνουν, η αποχώρησή του οφείλεται στην επιθυμία του να επικεντρωθεί στη συλλογή που φέρει το όνομά του, ενώ επικρατέστερος διάδοχός του θεωρείται ο Nicolas Ghesquiere. Πάντως, ο ίδιος ο Jacobs είχε πει τρία χρόνια πριν, το 2010, την τέλεια ατάκα για το τι πρόσφερε στον οίκο Louis Vuitton: “Πριν από μένα δεν υπήρχε μόδα στον LV. Μόνο ένα κληροδότημα πολυτέλειας”.