Εικονική πραγματικότητα απο Facebook και Microsoft


Εικονική πραγματικότητα απο Facebook και Microsoft

Μετά από χρόνια εργαστηριακών ερευνών, φαίνεται ότι το πεδίο της μάχης για την εικονική πραγματικότητα (VR) τελικά ετοιμάζεται.  

Ενώ ο Google, η Samsung και το Facebook ανταγωνίζονται ποιος θα είναι ο πρώτος που θα ξεκινήσει με τα αντίστοιχα προϊόντα τους, άλλοι όπως η Microsoft έχει ήδη καταφέρει να εντυπωσιάσει με το Hololens. Μετά από όλα αυτά, η εικονική πραγματικότητα φαίνεται τεράστια και πολύ ελπιδοφόρα. Φανταστείτε, βάζοντας ένα ζευγάρι γυαλιά ή «κράνος» (headgear), και να μεταφερθείτε σε έναν διαφορετικό κόσμο.

"Το ενδιαφέρον για Head Mounted Display (HMD) συσκευές, οι οποίες ενεργοποιούν την εικονική πραγματικότητα (VR), επαυξημένης πραγματικότητας (AR) και άλλες «έξυπνες» εφαρμογές γυαλιών, θα είναι διαθέσιμες μέχρι το 2018. H τεχνολογία πίσω από αυτές, θα χρησιμοποιηθεί τόσο στο εμπόριο όσο και στην ψυχαγωγία» αναφέρει έκθεση της Gartner.

Η έκθεση αναφέρει ότι οι συσκευές HMD ήταν περισσότερο δημοφιλείς παρά ποτέ μέσα στο 2014. Πριν από αυτό τις HMD συσκευές μπορούσε κανείς να τις συναντήσει σε εφαρμογές κυρίως για βιομηχανικές κατασκευές, στρατιωτική εκπαίδευση και άλλα παρόμοια. Δεν χρειάζεται να σας αναφέρουμε ότι, η απόκτηση του Oculus  από το Facebook το 2014 έπαιξε σημαντικό ρόλο στην επίτευξη αυτής της αλλαγής.

Υπάρχει μια μακρά ιστορία της εξέλιξης της τεχνολογίας, όμως στιλάτα γυαλιά θα εξασφαλίσουν την  ευρύτερη υιοθέτηση της τεχνολογίας; Εδώ μένουν αρκετές αναπάντητες ερωτήσεις. Ας πάρουμε τα πράγματα ένα προς ένα.

Πέραν από τον κόσμο του gaming

Ο κόσμος της εικονικής πραγματικότητας είναι συνώνυμη με το gaming. "Η εικονική πραγματικότητα επικεντρώνεται κυρίως γύρω από gaming, διότι είναι η πιο άμεση εφαρμογή που μπορεί να αποφέρει  χρήμα," αναφέρει ο Shiv Putcha, Αναπληρωτής Διευθυντής της Consumer Mobility & AP Telco Strategies.  Έχουμε μια φουτουριστική τεχνολογία, αλλά δεν υπάρχουν πάρα πολλές περιπτώσεις χρήσης που να έχουν σαφή σύνδεση με χρήματα. Θα χρειαστεί περισσότερη έρευνα και επένδυση μέχρις ότου οι άνθρωποι αρχίσουν να επενδύουν σε αυτό. Εν τούτοις η βάση του gaming είναι μια καλή αρχή για την τεχνολογία για να μπει στο δρόμο και να κυριαρχήσει. Άρα, θα πάει πέρα από το gaming; Ίσως θα ήταν λίγο νωρίς να ισχυριστεί κάποιος κάτι τέτοιο. Υπήρχαν κάποιες περιπτώσεις, αλλά δεν προβλέπεται κάτι πέραν του gaming τουλάχιστον στο εγγύς μέλλον, πρόσθεσε.

Τα κινητά θα οδηγήσουν την εικονική πραγματικότητα (VR) και αντίστροφα

Σήμερα, απαιτείται εξειδικευμένο υλικό για την εικονική πραγματικότητα όπως το Oculus και ούτω καθεξής. Αυτό δεν συνδέεται με το smartphone, το tablet ή την κονσόλα. Στο χώρο του παιχνιδιού, τελικά, μπορείτε να φανταστείτε ένα παιχνίδι όπου ίσως ένα καλύμματα κεφαλής VR παίρνει τη θέση της κονσόλας.

Η άλλη δυνατότητα είναι ότι μπορεί να συνδεθεί με τη συσκευή σας με κάποιο άλλο υλικό ή εφαρμογή. Για παράδειγμα, εάν φορείτε ένα κάλυμμα κεφαλής (headgear) και παίρνετε σημειώσεις, θα χρειαστείτε σύνδεση με ένα stylus (γραφίδα) ή άλλη ειδική συσκευή. Εντούτοις, είναι επίσης δυνατό πολύ λίγοι να επιλέξουν να φοράνε κάλυμμα κεφαλής. Είναι γι’ αυτό, πολύ πιθανόν όλες οι συσκευές που θα συνδέονται με την εικονική πραγματικότητα να μην είναι αναγκαίο να φοριούνται.

Αντιθέτως, η εικονική πραγματικότητα θα μπορούσε επίσης να προωθηθεί στα κινητά. Θα μπορούσε να είναι ο λόγος για βελτιώσεις σε επεξεργαστική ισχύ, την ικανότητα τσιπ και άλλα τα οποία θα τις βελτίωναν και θα τις έκαναν κυρίαρχες. Τα smartphone θα γινόντουσαν τελικά ένας κόμβος για VR και συνδεδεμένες συσκευές.

Αποτυχία των Google Glass: Το πρώτο μάθημα;

Χρειάστηκαν πολλά χρόνια ερευνών και αρκετά ενδιαφέροντα προϊόντα προτού το smartwatch εμφανιστεί και κυριαρχήσει. Άλλες συσκευές που φοριούνται, όπως τα goggles and glasses (προστατευτικά γυαλιά), αναμένεται να ακολουθήσουν παρόμοια πορεία. Το Google Glass ήταν μια πολύ γνωστή παρουσίαση, και η αποτυχία της, θα έχει αντίκτυπο τουλάχιστον σε παρόμοιες συσκευές.

Οι δυο τους απέχουν πολύ. Η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) είναι ένας συνδυασμός της εικονικής πραγματικότητας και της πραγματικής ζωής, επιτρέποντας στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν εικόνες μέσω εφαρμογών. Οι χρήστες μπορούν να αλληλοεπιδρούν με τους δύο κόσμους, αλλά και να ξεχωρίζουν μεταξύ τους. Οι εφαρμογές AR είναι ήδη δημοφιλής στον κόσμο του παιχνιδιού. Από την άλλη, η εικονική πραγματικότητα (VR) είναι σχετική με τη δημιουργία ενός εικονικού κόσμου και είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο που οι άνθρωποι δεν μπορούν πραγματικά να διακρίνουν μεταξύ εικονικού και πραγματικού. Για την επίτευξη VR, θα πρέπει συνήθως να φορούν ένα gadget όπως γυαλιά ή κράνος που υποστηρίζουν τη λειτουργία.

Το Google Glass δεν είχε πάρει μεγάλη έλξη, αλλά ούτε και οδηγούσε στην εικονική πραγματικότητα. Έτσι, δεδομένου ότι η εικονική πραγματικότητα είναι ένα εντελώς διαφορετικό παιγνίδι, υπάρχει αμφιβολία  αν θα είχε μεγάλη συμβολή. Όπως και να χει, ένα επιτυχημένο Google Glass θα είχε κάνει τα πράγματα ευκολότερα.

Παιγνίδι εξουσίας από Android

Ο Google φημολογείται ότι εργάζονται για τη δική του τεχνολογία για VR. Τώρα, δεν θα είναι έκπληξη αν υπάρξει μια έκδοση του Android για VR, άλλωστε είναι ένα πολύ ευέλικτο λειτουργικό. Έχουμε δει Android Wear, Android Auto και γιατί όχι μια βελτιστοποιημένη έκδοση και για αυτό το χώρο;

Ένα πλεονέκτημα - ο Google θα το καταστήσει διαθέσιμο ευρέως. Όλοι οι κατασκευαστές hardware θα έχουν πρόσβαση σε αυτό. Αλλά αυτό θα πάρει χρόνο, όπως ακριβώς με τις διάφορες συσκευές wearables, θα απαιτηθεί πολύς πειραματισμός. «Τελικά θα δείτε νέες συσκευές οι οποίες θα έχουν αντίκτυπο στο κόστος. Έτσι, ένα  Android smartphone θα κοστίζει $50 (€44) ή ένα ρολόι κάποια στιγμή σύντομα; Ίσως όχι. Θα ακολουθήσει τον ίδιο δρόμο αλλά θα πάρει διαφορετική στροφή» εξηγεί ο Putcha.

Η Εικονική πραγματικότητα δεν είναι πραγματικά η επόμενη μανία και έχουμε ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουμε. «Μέσα στο επόμενα λίγα χρόνια η εικονική πραγματικότητα θα γίνει περιζήτητη. Είναι η αρχή ενός αρκετά μεγάλου κύκλου ανάπτυξης και εμπορευματοποίησης της εικονικής πραγματικότητας. Δεν είναι μια διαφημιστική εκστρατεία με χαρακτηριστικό γνώρισμα να πάει μακριά, αλλά μάλλον κάτι  μακροπρόθεσμο» τονίζει ο Putcha.

 

Tags ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ


# ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ




# Διαβαστε Περισσοτερα




Query time: 4.5089 s (234 Queries.) // Parse time: 0.2689 s // Total time: 4.7778 s // Source: database

×
×
CLOSE X
CLOSE X
CLOSE X