Γνωρίστε τον…
Έχει διαγράψει µια σπουδαία καριέρα στην Αµερική διατηρώντας το αρχαιοελληνικό όνοµά του. Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του διαφηµιστικού πρακτορείου Air Paris, Κλείτος Τέκλος, µιλά στη Madame Figaro για τη συνεργασία του µε τα µεγαλύτερα ονόµατα της µόδας, της οµορφιάς και του µόντελινγκ, καθώς και για τη φιλία του µε την Kate Moss.
Στο λογαριασµό του στο instagram θα τον δεις να ποζάρει αγκαλιά µε διάσηµες καλλονές όπως Adriana Lima, Scarlett Johansson, Halle Berry, Kate Winslet, Kylie Minogue, Irina Shayk, Karlie Kloss και Joan Smalls. Γι' άλλους καλλιτέχνες, αυτό είναι ένα άπιαστο όνειρο. Για τον Κλείτο Τέκλο, αυτή είναι απλά η καθηµερινότητά του. Γεννήθηκε στη Λευκωσία, ωστόσο τα στενά γεωγραφικά όρια του νησιού µας, δεν στάθηκαν εµπόδιο στους υψηλούς στόχους του. Πριν από 17 χρόνια, µετακόµισε στην Αµερική και σήµερα είναι ο Καλλιτεχνικός ∆ιευθυντής του διαφηµιστικού πρακτορείου Air Paris στη Νέα Υόρκη. Lancôme, Guerlain, Dior, Swarovski, Longchamp, Gianfranco Ferre, Kenzo, Céline, Beckham Fragrances, Zenith, Moët & Chandon, είναι µόνο µερικά από τα «µεγαθήρια» που βρίσκονται στο πελατολόγιο της εταιρείας, ενώ ο ίδιος, ως δηµιουργός, έχει συνεργαστεί µε κορυφαία περιοδικά µόδας όπως η Vogue και µε διάσηµα supermodels όπως η Kate Moss, µε την οποία τον συνδέει µία στενή φιλία. Ήταν ιδιαίτερη χαρά για µένα να έχω απέναντί µου αυτό τον πολύ επιτυχηµένο συµπατριώτη µας, έναν "κοσµοπολίτη νησιώτη" όπως αποκαλεί ο ίδιος τον εαυτό του, ο οποίος βρέθηκε στην Κύπρο για µερικές ηµέρες ξεκούρασης. Γοητευτικός, καλοντυµένος, ευγενικός, σε κερδίζει αµέσως µε την απλότητα και την εξυπνάδα του. "Προτεραιότητά µου είναι να περνώ πολύτιµο χρόνο µε την οικογένεια και τους φίλους µου, ιδανικά κοντά στη θάλασσα, σε κάποια παραδοσιακή ταβερνούλα που να σερβίρει χαλούµι" µου απάντησε µε χαµόγελο, όταν τον ρώτησα τι απολαµβάνει να κάνει περισσότερο όταν επιστρέφει. Η κουβέντα µας περιστράφηκε γύρω από τα νέα δεδοµένα στο χώρο της µόδας, τα σηµαντικά projects που έχει αναλάβει όλα αυτά τα χρόνια, τις διάσηµες συνεργασίες του, καθώς και την Κύπρο. Τις αναµνήσεις του, το άρωµα από το γιασεµί στην αυλή της γιαγιάς του, αλλά και τη µη αναγνώριση της δουλειάς του από τη χώρα µας.
ΚΑΡΙΕΡΑ ΕΚΤΟΣ ΣΥΝΟΡΩΝ
Μετακόµισα στη Νέα Υόρκη τον Αύγουστο του 1999. ∆εν ακολούθησα κάποια φόρµουλα, ούτε είχα κατά νου να ενεργήσω µε συγκεκριµένη στρατηγική. Απλά δεν σκέφτηκα ποτέ συνοριακά. Ως ξένος, είχα να αποδείξω έµπρακτα και µε σκληρή δουλειά, ότι αξίζω να επενδύσουν και να ποντάρουν άνθρωποι, µάρκες και εταιρείες σε µένα. Όταν αποφασίσεις ότι θα «παίξεις» σε διεθνές επίπεδο και ίσως στην πιο ανταγωνιστική πόλη του κόσµου, δεν έχεις περιθώριο για µετριότητα, παράπονα, αδυναµία και έλλειψη αυτοπεποίθησης, διότι είσαι περικυκλωµένος από τους πιο φιλόδοξους και ταλαντούχους ανθρώπους. Και όλοι κυνηγούν το ίδιο όνειρο.
A CYPRIOT IN NEW YORK
Είµαι πολύ περήφανος και για την καταγωγή µου και για το αρχαιοελληνικό µου όνοµα. ∆εν µου πέρασε ποτέ από το µυαλό να το αλλάξω ή να το προσαρµόσω, για να ενταχθώ περισσότερο σε ντόπιο επίπεδο. Η Αµερική έχει συσταθεί από ξένους και µετανάστες άρα σε πολλές πολιτείες δεν παρατηρείται ξενοφοβία, ιδιαίτερα σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη που αποτελεί τεράστιο πόλο έλξης γι' ανθρώπους απ' όλο τον κόσµο. Εκεί επικρατεί αξιοκρατία, δεν έχουν πρόβληµα να ανεβάσουν ένα ξένο στην κορυφή, εάν είναι όντως καλύτερος από τον ντόπιο. Μετά από 17 χρόνια εξακολουθώ να βρίσκω ότι η πόλη έχει µια καθηµερινή φρεσκάδα κι ενέργεια που δεν έχω δει αλλού.
ΟΙ ΔΙΑΣΗΜΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ
Ο ρόλος µου ως καλλιτεχνικός διευθυντής της Air Paris, είναι να δηµιουργώ στρατηγικά εικόνες και µηνύµατα, που να έχουν τη δυνατότητα να συγκινούν εκατοµµύρια ανθρώπους από τη µια ως την άλλη άκρη του κόσµου ανεξαρτήτως της κουλτούρας, της γλώσσας, της θρησκείας και των προτιµήσεών τους. Όταν εµφανίζεσαι ως δηµιουργός απέναντι σε ένα πελατολόγιο αυτού του βεληνεκούς, δεν έχεις τη δυνατότητα να µην πατάς γερά στη γη, διότι εξαρτώνται πολλά από σένα. Πρέπει να µπορείς να εµπνεύσεις, να επικοινωνήσεις και να διευθύνεις τον κόσµο µε αυτοπεποίθηση, διότι επενδύουν και εµπιστεύονται σε σένα να καθορίσεις την πολύτιµη εικόνα τους.
ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ PROJECTS
Έχουµε πολλά νέα projects στα σκαριά. Καινούργια designs για πολλές εταιρείες οµορφιάς και αρωµάτων από την Elizabeth Arden και τη Juicy Couture µέχρι τα ελληνικά προϊόντα Παπουτσάνης. Θα γίνουν
φοβερές συνεργασίες µε πολύ γνωστές µάρκες όπως Guess, Cerutti, Longchamp, γνωστά supermodels όπως Behati Prinsloo, Candice Swanepoel, Karen Elson και Karlina Caune και µία καινούργια αποκλειστική συνεργασία µε τη Vogue. Θεωρώ τον εαυτό µου πολύ τυχερό που έχω τη δυνατότητα να ασχολούµαι επαγγελµατικά µε κάτι που υπεραγαπώ. Παράλληλα θέτω συνέχεια νέους στόχους και δεν νιώθω ποτέ ότι τα έδωσα όλα, ή ότι δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια να ανέβω πιο ψηλά.
Η ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ KATE MOSS
Με την Kate Moss ξεκίνησα µια επαγγελµατική συνεργασία το 2006 αναλαµβάνοντας την καλλιτεχνική διεύθυνση της µάρκας των επώνυµων αρωµάτων της. Είχαµε την τύχη να αναπτύξουµε µια πιο στενή φιλική σχέση και να περάσουµε χρόνο µαζί εκτός επαγγελµατικών υποχρεώσεων για πολλά χρόνια. Της έχω ιδιαίτερη αδυναµία διότι είναι αυθεντική, γλυκιά, αυθόρµητη, γενναιόδωρη και µε ωραίο χιούµορ. ∆εν προσποιείται, είναι τροµερή επαγγελµατίας και έχει µια ανεξήγητη σχεδόν µαγεία µπροστά από την κάµερα. Πολύ λίγα µοντέλα θα φτάσουν στο επίπεδο του icon, που έχει η ίδια και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο.
ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΜΟ∆Α
Γενικά παρατηρείται κορεσµός στο χώρο της µόδας. ∆εν µπορεί ένα σύστηµα να παραµείνει το ίδιο όταν υπάρχει παντού αλλαγή. Συγκεκριµένα στη µόδα, το σύστηµα έγινε πολύ κουραστικό και απαιτητικό για τους σχεδιαστές µε περισσότερες από 8 συλλογές το χρόνο. Υπάρχουν πάρα πολλές όµοιες µάρκες, το κόστος κατασκευής προϊόντων και υλικών δεν συµβαδίζει µε το αποτέλεσµα των πωλήσεων και παρατηρείται αλλαγή στον τρόπο που ενεργεί ο millennial καταναλωτής. Η µόδα βρίσκεται σε µια κρίσιµη και πολύ µεταβατική φάση, αλλά νοµίζω ότι θα επηρεάσει πολύ περισσότερο τη βιοµηχανία εσωτερικά, παρά τον καταναλωτή.
ΟΙ ΝΤΟΠΙΟΙ ΣΧΕ∆ΙΑΣΤΕΣ
Υπάρχουν αρκετοί ταλαντούχοι σχεδιαστές στην Κύπρο αλλά πιστεύω ότι η κυπριακή µόδα ως βιοµηχανία χρειάζεται να αναπτυχθεί πολύ περισσότερο µε τη σωστή ενθάρρυνση, επένδυση και προβολή από το κράτος και τα media. Γειτονικές µας πόλεις όπως το Λονδίνο, το Παρίσι, το Μιλάνο και η Αµβέρσα έχουν καταφέρει να διακριθούν και να ενισχύσουν την οικονοµία τους µέσω του χώρου της µόδας. Γιατί όχι και η Κύπρος; Είναι σηµαντικό να
διατηρηθούν και να εκµοντερνιστούν παραδοσιακές µέθοδοι δηµιουργίας ρούχων, πλεκτών και υφασµάτων, για τις οποίες η Κύπρος ήταν γνωστή από την αρχαιότητα. Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο κοµµάτι της παράδοσης και της ιστορίας µας και αν το αξιοποιούσαµε σωστά θα µπορούσε να µας κάνει να ξεχωρίσουµε.
ΑΡΩΜΑ ΚΥΠΡΟΥ
Η γεύση και η µυρωδιά του σπιτικού φαγητού και του φρέσκου ψωµιού από τα χέρια της µητέρας, της νονάς και της γιαγιάς µου τα πρωινά της Κυριακής, είναι µια εικόνα που δεν την αλλάζω µε τίποτα. Όπως και το άρωµα του γιασεµιού, της πορτοκαλιάς και της µανταρινιάς, διότι αυτά ήταν τα δέντρα στην είσοδο του σπιτιού της γιαγιάς µου. Το νησί βρίσκεται πάντοτε µέσα στην καρδιά µου. Γενικά πάντοτε επιθυµούµε κάτι που δεν έχουµε, αλλά προσπαθώ να διατηρώ µια καλή ισορροπία µεταξύ Νέας Υόρκης και Λευκωσίας. Κάτι σαν κοσµοπολίτης νησιώτης. ∆υστυχώς δεν θα έλεγα ότι υπήρξε κάποια σηµαντική αναγνώριση από την Κύπρο µέχρι στιγµής προς το πρόσωπό µου. Η Ελλάδα έδειξε µεγαλύτερο ενδιαφέρον και από πλευράς δηµοσιότητας, ενώ δέχθηκα και προτάσεις για συνεργασίες. Παρόλο που δεν το θεωρώ κινητήρια δύναµη για τη δουλειά µου, εντούτοις είναι όµορφο και τιµητικό να αναγνωρίζεται η προσπάθειά σου.
SKY IS THE LIMIT
Προσπαθώ γενικά να ενθαρρύνω τα νέα παιδιά να κάνουν αυτό που θέλουν, χωρίς να επηρεαστούν από µικροαστικά στερεότυπα, παλιοµοδίτικες φοβίες και στενόµυαλες πεποιθήσεις. ∆υστυχώς το εγχώριο σύστηµα που ευνοεί το µέσο και τις γνωριµίες, δεν προσφέρει ίσες ευκαιρίες, ούτε και ευνοεί την αξιοκρατία. Αρά νοµίζω ότι το εξωτερικό αποτελεί πολύ καλή επιλογή για επαγγελµατική αποκατάσταση. Η Ιθάκη του καθενός βασίζεται στις εµπειρίες, τα παθήµατα και τα µαθήµατα. ∆εν ξέρω τι θα άλλαζα γιατί όσα πέρασα ήταν χρήσιµα - είτε καλά είτε κακά. Έιµαι οπτιµιστής και αντλώ δύναµη από τη θετικότητα. ∆εν σκαλίζω ιδιαίτερα το παρελθόν, αφού δεν µπορώ να το αλλάξω, προτιµώ να εστιάζω στο αύριο και όχι στο χθες.
Πηγή: Madame Figaro, Τεύχος Σεπτεμβρίου 2016